Članci

POTREBNE SU HITNE SMJENE U HRVATSKOM ŠKOLSTVU

U Francuskoj pokušavaju spriječiti uvođenje udžbenika iz biologije u srednjoškolsku nastavu jer se njime, smatraju francuski katolici, promiče rodna ideologija.  Sve su glasniji zahtjevi francuskoj vladi da se zabrani promoviranje teorije o 20-ak rodova koja može negativno utjecati na razvoj adolescenata. To je od francuskoga međuresorskog tijela za nadgledanje i borbu protiv sekti zatražio član francuskog parlamenta Jean-Marc Nesme, gradonačelnik u Paray-le-Monialu, gradiću u kojem se nalazi glasovito svetište Srca Isusova. Mons. Tony Anatrella, pariški svećenik, psihoanalitičar, sveučilišni profesor te savjetnik Papinskoga vijeća za obitelj i Papinskoga vijeća za zdravlje, smatra kako u kovanici rodna teorija  riječ teorija nije na pravom mjestu jer nema ničeg zajedničkog sa znanošću. Dakle, pobornici rodne ideologije  svoja mišljenja zaodijevaju u jedan tako značajan termin i Europa danas nečija mišljenja uvodi u škole kao znanost.

 U hrvatskim se školama rodna indoktrinacija počinje provoditi od listopada 2012. U programu zdravstvenog odgoja Vinko Filipović, ravnatelj (državne) Agencije za odgoj i obrazovanje zadaje obvezu da nastavnici učenike nauče „znati“ da se spol određuje rođenjem, a da se rod izgrađuje socijalizacijom te da učenici moraju oblikovati  nediskriminirajući stav prema  rodnim i spolnim razlikama. Rravnatelj Filipović i ministar Jovanović žele učenicima dati, kako piše u uvodu Kurikula zdravstvenog odgoja, „znanstveno utemeljene informacije“ (str. 4.) i poučiti da rod i spol nisu jedno. I s tim „znanjem“ počinje se već u 4. razredu OŠ. A u 5. će razredu svi učenici, pa i oni koji idu na vjeronauk, učiti o masturbaciji kao sastavnom dijelu ljudske spolnosti i pogrješnosti vjerovanja o njezinoj štetnosti. Vjeroučitelji će našu djecu učiti jedno, a predavači u okviru zdravstvenoga odgoja nešto sasvim drugo. Kako će nastavnici u zdravstvenom odgoju „ilustrirati“ da spol i rod nisu isto, odnosno da muško nije uvijek muškog roda, a žensko nije ženskog, tj. kako će predavači u realizaciji tog odgojno-obrazovnog zadatka učenicima prodavati rog za svijeću? Pa činjenicama da Škoti nose kilt ili da u Hrvatskoj muškarci često kuhaju „fiš paprikaš“, odnosno da naše muške narodne nošnje imaju „haljine“ (košulje do iznad koljena) i sl. Hoće li sadašnja garnitura prosvjetne vlasti postići to da se  pojedine učenice izjašnjavaju mladićima s vaginom, a pojedini učenici djevojkama s penisom itd.? Za početak će se učenici upoznavati s pet rodova: lesbian, gay, bisexual, transexual i intersexual. Jasno je što se želi postići: istisnuti iz dječjih glava istinu o čovjeku kakvu su dobili u obitelji, istinu koju je Bog u nas ukorijenio. Radi se o jednoj novoj poganskoj autodestruktivnoj antropologiji. Cilj rodne ideologije je uništiti naravni brak i naravnu obitelj koja je temelj zdravoga društva. Sporne sadržaje ubačene u zdravstveni odgoj, koji je i uveden u škole zato da se učenike zarazi rodnom ideologijom, prosvjetni djelatnici ne će moći staviti „pod tepih“ jer će ih provoditi izvanjski suradnici. Čiji su sluge dvojica najodgovornijih ljudi u hrvatskom školstvu? Što su dobili kao nagradu za uvođenje rodne ideologije? Prisjetimo se MEMOAIDS-a, programa u kojem su vršnjaci podučavali vršnjake kako se zaštiti od side te su u sklopu toga programa vježbali, između ostaloga, stavljanje prezervativa na umjetno spolovilo. Reagirale su katoličke udruge, zahtijevale su zaustavljanje izvođenja programa. Priredile su tiskovnu konferenciju o čemu je izvijestio i Glas Koncila na svojoj naslovnici u broju od 29.2.2004. Ali se novac za provedbu programa, dobiven iz Europske Unije, morao opravdati te se program MEMOAIDS u nekim školama i nakon razotkrivanja nastavio provoditi. U popisu literature sadašnjega zdravstvenog odgoja navodi se i priručnik MEMOAIDS. Te 2004. godine kada se provodio program spolnog odgoja MEMOAIDS, bio je u igri velik novac. O kolikom se iznosu radi sad? Sugestija koju su u uvodu sadašnjega programa zdravstvenoga odgoja istaknuli autori – da nastavnici prije primjene programa upoznaju roditelje o aktivnostima i zatraže podršku od njih – jest samo sugestija, ne i obveza. Sugerirati ne znači da će to razrednici i stvarno provesti iako ih Ustav na to obvezuje jer se radi o sadržajima s kojima se većina roditelja ne može složiti – koji su protivni onome što djeca uče u vjeronauku.

Zaključimo, nama danas ponovno nešto što je tek mišljenje jednog dijela suvremenih filozofa i psihoanalitičara, odnosno nešto što nije znanstveno dokazano i što nije prihvaćeno ni u jednoj grani znanosti (to je bez presedana u povijesti ljudske misli) gospoda Filipović i Jovanović serviraju kao neupitno „znanje“ na temelju čega naša djeca trebaju oblikovati moralne stavove. Zar ćemo im dopustiti da nam preodgajaju djecu?
Stručnjaci za rodnu ideologiju u Katoličkoj crkvi upozoravaju da se ona na prikrivene načine infiltrira putem zdravstvenih i obrazovnih programa te da je zarazila i neke crkvene institucije koje nisu svjesne o čemu se radi. Hrvatska Crkva još uvijek nije izdala nikakav službeni dokument kojim bi upozorila hrvatske vjernike, a radi se o „najvećoj kušnji u ovom stoljeću“ – tako je rodnu ideologiju nazvao mons. Tony Anatrella.

Anđa Lovrić, prof., dopredsjednica Obiteljske stranke