Članci

Kršćani i politika II. dio

Josip Tomičić

Sam pojam "politika'' ima svoj korijen u grčkom pojmu ''polis'' što znači grad, država. U tom bi značenju riječ ''politika'' označavala brigu za grad, odnosno državu ili brigu oko života unutar države i njezine odnose s drugima. Pitanje koje postavljam kršćanima u Hrvatskoj je slijedeće: ''Je li moguće ostati po strani? Smije li se ostati po strani?'' Netko je napisao: ''Ako se ti nećeš baviti politikom, politika će se baviti s tobom!'' Nemoguće je ostati po strani jer i pasivnost može biti politika.

 

KONKRETNA SITUACIJA - TOTALITARIZAM
''Demokracija'' (grč. ''demos'' = narod, ''krateo'' = vladam) bi značila maksimalno sudjelovanje naroda u upravljanju. No kod pojedinih država a i u Hrvatskoj to je samo fasada iza koje stoji čvrst i etetiziran, gotovo totalitaran sistem. Kod nas se pojedinac i grupa ljudi nametnuo čitavoj državnoj zajednici (usp. izreku francuskog kralja Luja XIV: ''Država to sam ja!'') i prisvojio sebi sva prava vladanja i odlučivanja. Time su onemogućuju ustavne slobode, ruši se pravednost, ravnopravnost i sloboda većine hrvatskog naroda. Primjera za to ima vrlo mnogo, podsjetio bih samo na način uvođenja zdravstvenog odgoja u škole; pitanje referenduma o ćirilici; zapošljavanje podobnih, a ne potrebnih i kompetentnih ... . Posljedica toga je kako kaže pjesma: ''Raselit nas triba, da nas manje ima, nisu tu ni bili...''.
OBAVEZA U SAVJESTI
Kršćani su u savjesti dužni sudjelovati u političkom životu svoje zajenice, u odlučivanju, biranju, kao što trebaju prihvatiti i dužnosti za koje ih se izabere. Ovdje bih ponovno podsjetio na čestu pojavu sustezanja kršćana da se jače angažiraju u političkom životu, na odeđenu inertnost, držanje po strani, društeno-političku neaktivnost. Mi kršćani često zaboravljamo da smo odgovorni za izgradnju ovoga svijeta, da on bude što bolji, što pravedniji, što istinskiji. Stoga odgovornost i sudjelovanje obvezuju u savjesti.
''ALIBI'' ZA PASIVNOST
Često za svoju pasivnost imamo ''alibi'' da se ništa ili vrlo malo može učiniti. Sjetimo se ovdje stare kineske izreke: ''Bolje je upaliti pa i jednu svijeću, nego samo stajati i prokljinjati mrak!'' Kršćani bi u izgradnji svijeta i društva trebali vjernički prilaziti, imajući na umu da je naš Bog upravo Bog povijesti. Stoga ga tu moramo prepoznati i uočavati njegove znakove vremena za vlastito angažiranje. Dakle, nema takvog ni društvenog ni polititičkog sistema u kojem bi kršćani mogli ili smjeli biti pasivni, već trebaju zajedno s drugima graditi bolji svijet. Ako smo doista ''kvasac'' kako kaže Isus, onda bi taj kvasac da bi ukvasao cijelo tijesto morao biti prisutan, a ne ostati umotan i izoliran sam za sebe, jer se tada po njemu neće ništa dobro dagađati.
IZBORI
Sjetimo se malog postotka izlaznosti na izborima za EU parlament 2013. godine. Hoćemo li dopustiti da se takva sitacija ponovi? Obiteljska stranka u Savezu za Hrvatsku vjeruje da s vašim glasom može doprinjeti općem dobru cijelog hrvatskog naroda. Zbog toga ja izlazim na izbore, a Vi?
Josip Tomičić, Obiteljska stranka
Travanj 2014.